Fyfan..



Jag kan inte fatta det! det är så jäkla verkligt och samtidigt overkligt, det är ju inte direkt ngn nyhet men jag kan inte låta bli att skriva om det! Isbjörnarna kämpar för sina liv bland vågorna. Deras vanliga jaktmarker har smält och det är för långt att simma hem till istäcket, som ligger 60 mil bort. skriver aftonbladet!

Rasen kommer ju snart inte finnas kvar, deras liv hotas ju knappast av pälsen längre utan snarare att dom ska drunkna.. Jag känner mig så hjälplös jag bara vill göra ngt för dem..

Växthuseffekten har fått isen de levt på att smälta. Nu riskerar de att drunkna, skriver Daily Mail.

Forskare upptäckte djuren långt ifrån deras vanliga jaktmarker i Alaska. Sedan isbjörnarnas hem har smält har deras instinkter fått dem att dra norrut.

Men den globala uppvärmningen gör att istäcket är över 60 mil bort, vilket är en för lång sträcka för isbjörnarna att simma.Världsnaturfonden överväger att be USA skicka ett skepp, som en Noas ark, för att rädda björnarna.

Äntligen funderar dom iaf! .. Vad tycker ni vad kan en människa göra för växthuseffekten, djuren, klimathoten? har ni några enkla tips?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0