Så synd om dom!

Jag brukar sitta och kika på ett program om en man som räddar apor på discovery, eller Disko Very som mammas jobbakompis granne säger! Och det är verkligen hemskt, ma säljer apor på marknaderna för att ha till slagsmål, att titta på och husdjur, men ingen utav aprna har det särskilt bra! Det bor i försmå burar med två - apor i, det blir retade av människorna och blir aggresiva pga det. Det får mat och vätska som inte är anpassade för apor såsom öl och annan sprit! Jag tycker det är hemskt! så är det ngn som håller med ? eller bryr sig? eller har en helt annan åsikt?


'
Jag hittade ett dilemma på bleunt.blogg.se som jag har med här!


Du går in i ett främmande rum. Det luktar lite illa. Det luktar lite fränt. Det är mörkt. Du hör små ljud från alla håll i rummet. Du letar efter knappen till lampan bredvid dörren. Du hittar den, och ljusblå ljusrör längs hela taket blinkar igång. Det är ett avlångt rum. Fem meter brett och kanske trettio meter långt rakt fram. Längs väggarna ser du burar. Massor av burar med något inuti. Hela väggarna är täckta av dessa burar. Dörren bakom dig stängs med en ekande smäll. Du försöker få upp den igen men den är låst.

I mitten av rummet ligger ett laddat gevär med femtio patroner bredvid. En lucka på dörren du kom in genom öppnas. Du ser en gevärsmynning riktas mot dig. Mannen som håller i geväret säger att han kommer skjuta dig om du tar ett enda steg mot dörren. Luckan är smal, du ser honom inte. Mannen fortsätter med att be dig titta i burarna. Du gör som han säger och ser att de små burarna på cirka nittio kvadratcentimeter innehåller chimpanser. En mamma och en unge i varje bur, trångt inpackade i stålburarna.

Mannen som siktar på dig genom dörrluckan förklarar att det är femtio apor i rummet. Tjugofem mammor, tjugofem ungar. För att komma ut ur rummet levande är din uppgift att döda så många chimpanser som du tror krävs för att mannen som siktar på dig ska släppa ut dig. Om du dödar för få chimpanser innan du ber om att få släppas ut kommer mannen bakom dörren skjuta och döda dig.

Vilka apor du dödar är upp till dig. Vill du döda en mamma och en unge i taget får du göra det. Vill du döda bara mammorna får du göra det. Vill du bara döda ungarna får du göra det. Men du måste nå det förutbestämda numret, och det kan vara allt mellan 0 och 50. Men om antalet döda apor som krävs för att du inte ska dödas är 26, och du bara dödat 25 ungar eller 25 mammor, kommer du skjutas så fort du ber om att få släppas fri.

Om du däremot dödat tillräckligt många chimpanser kommer du direkt att släppas fri. Chimpanserna som fortfarande lever när testet är klart, oavsett om du vinner eller förlorar, kommer även de släppas fria i djungeln igen.

Frågan är: Hur många apor skulle du döda för att rädda ditt eget liv?

Jag vet det är en klurig fråga men ganska intressant så läs hela texten är ni gulliga! 




godnatt! :)





Kommentarer
Postat av: Erica

Jag kan inte svara på den frågan.. jag vet inte jag skulle palla att döda någon alls faktiskt. Jag tror inte det. ..

2008-11-26 @ 22:09:01
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhhhhhhhhhhh brukar också se det, det berör. Ja,visst är de mysiga? ;-)Jag har opererat foten.

2008-11-26 @ 22:24:27
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0